بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ
شرکتهای نوپا و استارتاپها با چالشهای زیادی مواجه هستند، چون در ابتدای راه هستند و سرمایه کافی برای کسب و کار خود ندارند، بنابراین برای ایجاد تعادل هزینههای مالی خود، بودجههای بازاریابی و تبلیغات را کم و یا حذف میکنند؛ در نتیجه به دلیل نادیده گرفتن بازاریابی به رشد کسب و کار خود صدمه میزنند، به این دلیل که بازاریابی بهترین راه جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است.
راهحلهایی برای شما وجود دارد تا از حداکثر مزایای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید بدون اینکه سرمایه بسیار زیادی داشته باشید. بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای شرکتهایی با بودجه کم چیست؟ در ادامه چند استراتژی برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ کارآمد و با بودجه مناسب بیان میشود.
چند استراتژی برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ کارآمد و با بودجه مناسب
شبکههای اجتماعی
برای استارپها استراتژیهای شبکههای اجتماعی، یک مکان عالی برای شروع بازاریابی است زیرا کم هزینه هستند و موانع ورود به آنها بسیار پایین است. چرا به سمت کانالهای شبکههای اجتماعی که به طور گسترده استفاده میشوند، نروید؟ فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... این سایتها گزینههای تبلیغاتی متفاوتی برای شما ارائه میدهند که میتوانید انتخاب کنید و آنها در مقایسه با گوگل ادوردز و گزینههای تبلیغاتی دیگر ارزانتر هستند. به عنوان مثال، فیسبوک الویت بیشتری در بازاریابی شبکههای اجتماعی دارد و ارزانترین نرخ بازاریابی به میزان یک دلار در روز مربوط به فیسبوک است. به هر حال کمپینهای تبلیغات فیسبوک با توجه به محبوبیت فیسبوک در جهان بسیار مؤثر هستند، بنابراین آن را نادیده نگیرید.
تبلیغات در اینستاگرام: اینستاگرام کانال خوب دیگر برای کمپین بازاریابی شماست. از آنجایی که این پلتفرم بر اساس عکس است، در صورتی که شرکت شما بتواند بازاریابی خود را بر اساس عکس انجام دهد میتوانید از طریق اینستاگرام بازاریابی کنید، مثلا شرکتهای مسافرتی، غذا و تناسب اندام میتوانند از اینستاگرام استفاده کنند. اگر یک شرکت حسابداری هستید، ممکن است اینستاگرام گزینه خوبی برای شما نباشد. بنابراین با استفاده درست از اینستاگرام برای اهداف تجاری، میتوانید سود و درآمد خود را افزایش داده و شرکت خود را با بازاریابی در اینستاگرام توسعه و ترویج دهید.
اگر قصد دارید با استفاده از شبکههای اجتماعی در بازار حوزه خود موفق شوید، باید برنامهریزی، مدیریت و بهینهسازی کنید. برنامهریزی، مدیرت و بهینهسازی شبکههای اجتماعی برای یک استارتاپ واقعا تضمین کننده کار اوست، در ادامه یک مرور کلی از آنچه که باید برای موفقیت انجام دهید بیان میشود:
- برنامهریزی: قبل از اینکه هر کانالی را راهاندازی کنید، درباره آنچه که باید انجام داده و آنچه که نباید انجام بدهید بخوانید و ببینید چه تکنیکهایی به خوبی در حوزه شما عمل میکنند. ابتدا یک برنامه برای هر کانال ایجاد کنید و تنها حسابها را بر روی کانالهایی که واقعا فکر میکنید مورد استفادهاند باز کنید. پیشنهاد میشود از پلتفرمهای بزرگتر مانند فیسبوک و توییتر شروع کنید و بسته به ماهیت استارتاپی خود، پس از آن به دیگر کانالها بروید. اگر محصول بصری است اشتراک گذاری تصاویر از طریق اینستاگرام هم گزینه خوب است.
- مدیریت: هر کاری که انجام میدهید حسابهای مختلف بر روی شبکههای اجتماعی گوناگون ایجاد نکنید، زیرا زمانی که متوجه میشوید وقت کافی برای مدیریت آنها ندارید و نیز مطلبی برای انتشار در آنها ندارید، آن را رها میکنید. این کار غیر حرفهای خواهد بود، بنابراین برای همه حسابهایی که ایجاد میکنید، باید بتوانید آنها را مدیریت کنید، به طور منظم پست بگذارید و به سؤالات مشتریان پاسخ دهید. همچنین حسابهای شما همگی باید جهت یکسانی داشته باشند و هیچ کدام به برند شما صدمه نزنند.
- بهینه سازی: یکی از روشهای بسیار مؤثر که کمک قابل توجهی به برندسازی و افزایش فروش میکند، بهینهسازی شبکههای اجتماعی است. از هدفهای مهم در بهینهسازی، جذب مخاطب و دنبال کننده توسط ایجاد محتوای ارزشمند و انتشار در شبکههای اجتماعی است، همچنین با صفحات افراد و شرکتها تعامل داشته باشید. برای ایجاد نتیجه خوب با شبکههای اجتماعی باید کار زیادی انجام دهید تا بتوانید مخاطبان زیادی به دست آورید. اما به دلیل موانع کم برای ورود و هزینه پایین استفاده از این پلتفرمها، جایگاه بسیار خوب برای شروع کار استارتاپها خواهد بود.
بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ در ادوردز
بازاریابی مجدد شامل دوباره تکرار کردن تبلیغات بر روی همان پلتفرمهایی است که مشتریان قبلا آنها را دیدهاند. به عنوان مثال، اگر کاربری بدون خرید کردن وبسایت شما را ترک کند، میتوانید با استفاده از روش بازاریابی مجدد و توسط ابزارها و وسایل ارتباطی مختلف، برای او تبلیغ فرستاده تا بتوانید به این روش با آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان نمونه کد تخفیف در نظر بگیرید تا بتوانید انگیزهای برای خرید به این شیوه در آنها ایجاد کنید. بنابراین بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، مکمل مهمی برای هر کانال بازاریابی است و میتواند یک جزء استراتژیک در تبلیغات شما باشد. در گوگل ادوردز میتوانید به روشهای مختلفی بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ داشته باشید. نشان دادن تبلیغات به بازدیدکنندگان قبلی شما، در زمانیکه در گردش در وبسایت و اپلیکیشنها هستند، ریمارکتینگ استاندارد گفته میشود. ریمارکتینگ برای اپلیکیشن های موبایل، نمایش تبلیغات به افرادی که از اپلیکیشن موبایل یا نسخه موبایل وب سایت شما استفاده میکنند، میباشد.
تبلیغات بر روی موبایل
هزینه تبلیغات موبایل کمتر از دسکتاپ یا تبلیغات تبلت است، بنابراین برای جلب توجه بیشتر به خود، تمرکز بیشتری بر روی کمپینهای موبایلی داشته باشید. هنگامی که تبلیغات بازاریابی و وبسایت شما موبایل دوستانه نیست، جریان قابل توجهی از مشتریان را دارای پتانسیل برای تبدیل به فروش موفق هستند را از دست میدهید. این یک واقعیت است، به این دلیل که بیشتر افراد در حال حاضر، وبسایتها را از گوشی هوشمند نسبت به دسکتاپهای خود بیشتر بررسی میکنند. بنابراین تبلیغات شما باید همراه با موبایل باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از انتشار آن، کمپینهای خود را بر روی کامپیوتر شخصی و موبایل پیش نمایش دهید. همچنین فراموش نکنید که کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی باشند.
اهداف هوشمند آنالیتیکز گوگل
بسیاری از استارپها نرخهای تبدیل را دنبال نمیکنند، اینکار منجر میشود بررسی نتایج بسیار مشکل باشد. با استفاده از سرویس گوگل آنالیتیکز میتوان شناخت کاملی از مخاطبان خود داشت. مثلا اینکه علاقهمندی آنها چیست، چه چیز را بیشتر جستجو میکنند و از کجا هدایت میشوند. اهداف هوشمندانه گوگل آنالیتیکز، طوری است که شما با داشتن این نکات در جهت درست حرکت میکنید و بنابراین طراحی و محتوای وبسایت را به گونهای انجام میدهید که متناسب با نیاز مخاطبانتان باشد و بدین ترتیب باعث جذب مخاطبان بیشتری میشوید. شما میتوانید اهداف هوشمند خود را در گوگل ادوردرز وارد کنید. به این ترتیب، گوگل به طور اتوماتیک تبلیغات شما را به افرادی نشان میدهد که احتمال بیشتری دارد تا خرید کنند.
بازاریابی مجدد با ویدئو
اگر میخواهید به بازدیدکنندگان ویدئوهای خود دسترسی داشته باشید باید از شیوه بازاریابی مجدد ویدئویی استفاده کنید. بیشتر تبلیغ کنندگان لیستهای ریمارکتینگ خود را در Google AdWords ایجاد میکنند، اما ممکن است رویکرد اشتباهی باشد. برای نتایج دقیقتر، لیست ریمارکتینگ خود را درگوگل آنالیتیکز ایجاد کنید و سپس آنها را به ادوردرز وارد کنید. نکته دیگر اینکه اگر فیسبوک پیکسل را نصب کنید، میتوانید مخاطبان سفارشی را در فیسبوک ایجاد کنید و سپس این مخاطب را با تبلیغات ویدئویی دوباره هدفگیری کنید. همچنین بازاریابی مجدد ویدئویی در یوتیوب هم کاربرد دارد. در واقع این روش به کاربرانی که ویدئوهای ما را مشاهده کردهاند، تبلیغاتی مرتبط با ویدئوی مشاهده شده نشان میدهد.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
10 ابزار مهم برای مدیریت شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی برای بیش از یک دهه است که اینترنت را تحت سلطه خود دارند. شبکه های اجتماعی و چت بات ها Chatbot با تمام مزایایی که میتوانند برای یک تجارت داشته باشند درصورتی که بدرستی مورد استفاده قرار نگیرند. میتوانند به یک برند آسیب و زیان های زیادی وارد کنند. استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی کلید موفقیت آنلاین هر تجارتی محسوب میشود. در این مقاله برای محدود کردن دایره انتخاب میان این ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی، 10 ابزار برتر برای اینکار را معرفی خواهیم کرد.
Chattypeople
Chattypeople.com یک پلتفرم برای ترویج کسب و کار و ارائه پیشنهادات به مشتریان (پیشنهاداتی مانند خرید کالا و یا دریافت تخفیف و مانند آن ) در شبکه اجتماعی فیس بوک است. این پلتفرم با مسنجر Messenger و کامنت های فیسبوک ترکیب شده و به شما اجازه میدهد که از مشتریان خود سفارش دریافت کنید. این پلتفرم ابزار مناسبی برای انواع تجارت های کوچک و بزرگ به شمار میرود. و برای استفاده از آن نیازی به دانش کد نویسی نیست. این سیستم به سادگی با ایجاد یک ربات که قابلیت اتصال به کلیه سیستم های پرداخت را دارد صفحات فیس بوک شما را به درآمد زایی خواهد رساند. این چت بات Chat Bot با کمک هوش مصنوعی بسادگی میتواند مدیریت ارتباط با مشتریان را به انجام برساند. امکانات Chattypeople به این موارد ختم نمی شود. این ربات در ضمن از چندین پلتفرم CMS (سیستم مدریت محتوا) و دسته بندی های موجود در تجارت های مختلف، که در فهرست زیر لیست شده اند پشتیبانی می کند:
- Customer Support (سیستم پشتیبانی مشتریان)
- eShop with Shopify (یک سیستم مدریت محتوا)
- Food and restaurant (تجارت های وابسته به دسته بندی خوراک و رستوران)
- Campaign management (سیستم مدیریت محتوای ECMS که برای مدیریت کمپین های دیجیتال طراحی شده است.)
- Delivery engine (یک سرویس دیجیتال برای ارسال آنلاین محصولات دیجیتال)
Chattypeople یکی از معدود ربات هایی است که تنها درصورت رشد تعداد مشتریانتان باید بابت آن هزینه به پردازید. این بدان معنی است که شروع کار با این ربات صد در صد رایگان است.
PromoRepublic
PromoRepublic یک ابزار رایگان برای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و ابزاری برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی است. این ابزار بیش از 000 100 ایده، تمپلیت Templateو تصویر برای استفاده در فیسبوک، اینستاگرام، تویتر و پست های لینکدین ایجاد میکند. تمام تمپلیت های ایجاد شده برای شبکه های اجتماعی توسط گرافیست ها و نویسندگان حرفه ای طراحی شده اند. کاربران میتوانند تمپلیت ها را با نرم افزار ویرایش گرافیک ارائه شده در سایت تغییر دهند.
با ابزار PromoRepublic مزایای زیر را در اختیار خواهید داشت:
- کتابخانه ای با 000 100 تمپلیت برای پست و تصویر
- تقویمی برای ایده پردازی پست ها، برای روزهای تعطیل، روزهای تاریخی، روز هایی که واقع مهمی در آن روی داده است(روز مادر, روز پدر, ولنتاین و ...).
- ویرایشگری که با دراگ و دراپ میتواند تمپلیت ها را ویرایش کرده و یا یک تمپلیت کاملا جدید ایجاد کند.
- برنامه ریزی برای ارسال پست خودکار در فیسبوک، اینستاگرام، تویتر و لینکدین
SocialLiners.com
SocialLiners.com یکی از بهترین ابزار های افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی است. استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار سرگرم کننده است و در ضمن شبکه های اجتماعی کارایی بالایی برای یافتن دوستان جدید دارند. در اینفلوئنسر مارکتینگ مشتریان وفادار و مخاطبانی که با کسب و کار ما در ارتباط میباشند. ما را ملزم میکند که روزانه زمان زیادی را برای تبلیغ برند خود در شبکه اجتماعی صرف کنیم. ابزار SocialLiners.com با هدف کمک به اتوماتیک کردن فعالیت های روزانه شما در شبکه های اجتماعی و بدست آورد حجم مخاطب مورد نظر خود و همچنین دستیابی به نوع مخاطبی که میخواهید داشته باشید، ایجاد شده است.
Guestpost.com
پست مهمان در وبلاگ ها همچنان یکی از بهترین روش های جذب مخاطب است. سایت Guestpost.com به شما کمک میکند که وبلاگ هایی را که در جهت ارسال پست مهمان کاربرد دارند را بیابید. ابزارها و فرصت های بی نظیری توسط این سایت به شما معرفی خواهند شد.
Agorapulse.com
Agorapulse.com ابزاری برای مدیریت یک پارچه تمام شبکه های اجتماعی بصورت مجتمع میباشد. شما میتوانید محتوای مد نظر خود را تولید و زمان انتشار آن را برنامه ریزی کنید. سپس محتوای تولیدی خود را در تمام شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود منتشر نمایید. ابزار Agorapulse به شما اجازه میدهد که :
- با رخداد های شبکه های اجتماعی بروز بمانید.
- محتوا و سوالات و تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
- سنجش میزان موفقیت خود را از طریق گزارش های آماری دقیق انجام دهید.
Wistia
اگر از یوتیوب بعنوان یک شبکه اجتماعی استفاده می کنید. حتما متوجه محدویت های موجود برای آنالیز رخداد ها در آن شده اید. Wistia به شما امکان آمارگیری از کاربرانی که در حال تماشای ویدئو شما هستند را میدهد. به این تریب شما میتوانید ویدئو های بهتری برای کانال خود ایجاد کنید.
Followerwonk
اگر به دنبال افزایش دنبال کننده های خود Followers در شبکه های اجتماعی هستید. Followerwonk اطلاعات جامعی راجع به مخاطبانتان و سایر مخاطبان بلقوه به شما خواهد داد. این ابزار میتواند اینفلوئنسر هایی که به زمینه فعالیت برند شما علاقه مند هستند را نیز به شما معرفی کند. با کمک این ابزار میتوانید. شبکه کاربران خود، در شبکه های اجتماعی را گسترش داده و فروش خود را بیشتر کنید. این ابزار یک نرم افزار آمارگیری نیز در اختیار شما قرار میدهد. که اطلاعاتی از افزایش تعداد مخاطبان شبکه های اجتماعی در اختیار شما میگذارد. این اطلاعات میتواند به همکاران شما برای درک میزان توسعه برند در شبکه های اجتماعی کمک کند.
Brand24.com
Brand24 این ابزار یک نظارت همه جانبه بر فعالیت های تجاری شما در شبکه های اجتماعی را مهیا میکند. با کمک این ابزار شما یک گزارش زنده از روند توسعه و تبلیغ نام برند خود در شبکه های اجتماعی توسط مشتریان و اینفلوئنسر ها را بدست خواهید آورد. Brand24 همچنین ابزار قدرمندی برای تشخیص فرصت های فروش میباشد. با این ابزار شما میتوانید:
- موضوعات کلیدی در حوزه فعالیت خود را بیابید
- موضواعات ترند شده را بیابید.
- بحث های صورت گرفته را مطالعه کنید.
- میزان منشن Mention (ذکر نام برند توسط مخاطب و اینفلوئنسر ها) شدن نام برند خود در شبکه های اجتماعی را با رقبای خود مقایسه کنید.
Cyfe.com
Cyfe یک داشبرد تمام عیار برای تجارت میباشد. این ابزار تمام داده های شما را بصورت یکجا بررسی میکند. ابزار Cyfe را میتوانید داشبرد شبکه های اجتماعی خود بدانید:
- بررسی همه موارد در شبکه های اجتماعی
- کمک به گرداوری داده از سرویس های پرمخاطب با کمک ابزارهای پیش ساخته خود
- نمایش داده ها بصورت امن
- دسترسی به داده های گذشته
- دانلود داده ها بصورت PDF یا JPGs و سایر فرمت های رایج
- امکان گزارش گیری بصورت زنده
Meokay.com
Meokay یک چت بات Chatbot تولید میکند که آخرین تبلیغات شما در مسنجر را به نمایش میگذارد. Meokay ابزارهای زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:
- انتشار پیشنهاد و نرخ معامله به کاربران در صورت تقاضا
- شناسایی تغییرات در کلمات استفاده شده برای ترغیب کاربر به کلیک بر روی لینک تبلیغات
- دریافت دستور از طریق مسنجر و کامنت های فیسبوک.
شبکه های اجتماعی از در این چند ساله تغییرات زیادی کرده اند. چت بات ها Chatbot اکنون یکی از عناصر شبکه های اجتماعی به حساب می آیند و ظاهر شبکه های اجتماعی با آنها کاملا تغییر کرده است. با استفاده از پلتفرم های بالا شما قادر خواهید بود بصورت فعالانه با مخاطبان خود در ارتباط بمانید. به این ترتیب شما بهترین شانس برای ایجاد یک ارتباط شخصی با مخاطبان را بدست آورده و میتوانید با کمک این ارتباط آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید.
تبلیغات میان متنی
سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی